Review | Urban Decay Matte Revolution lipstick 1993

   ud

Vandaag (in plaats van gisteren, want bah, examens) heb ik een review van de Urban Decay Matte Revolution lipstick in de kleur 1993. Een hele mondvol, en ook niet zo’n licht prijsje, maar ik denk dat ik verliefd ben geworden op deze mooie bruine kleur die ik vorige week heb gekocht in Amsterdam.

Al sinds een tijdje verkoopt de ICI PARIS XL het bekende merk Urban Decay. Heerlijk natuurlijk, maar omdat het een vrij prijzig luxemerk is had ik veel twijfels over bestellen van producten. Het merk wordt immers niet in alle filialen verkocht, en al helemaal niet hier in dit kleine Brabantse stadje. In Amsterdam gelukkig wel, dus ik heb een boel uitgeprobeerd en uiteindelijk viel mijn oog op deze mooie donkere herfstkleur.

ud 1

De lipstick komt in een slanke, glanzende zwarte huls met het merk en het logo er in gegraveerd. Wanneer je de dop, die er met een eenvoudig kliksysteem weer op wordt gezet, er af haalt komt een mooie glanzende paarse kleur tevoorschijn. De lipstick is schuin ‘afgesneden’ wat het makkelijk maakt om de liplijn te volgen en het product komt omhoog met een draaisysteem. Vrij eenvoudig allemaal. Ziet het er super chic uit? Nee, dat niet. Wel lekker compact en makkelijk mee te nemen in bijvoorbeeld een lipstickdoosje.

Dit is wat de website van de parfumerie over de lipstick zegt:

Urban Decay Matte Revolution Lipstick, een crèmige matte lipstick die heerlijk aanvoelt op de lippen. De hoeveelheid pigment is ongelofelijk; slechts één laagje geeft een enorme dosis kleur. Matte Revolution Lipstick is makkelijk aan te brengen, voelt goddelijk aan, en voorziet je lippen van een super mat en fluweelachtig effect. Urban Decay Matte Revolution Lipstick is verkrijgbaar in een scala nog nooit eerder vertoonde tinten, van neutraal tot fel en van diep tot donker.

ud 3

ud

1993 is een prachtige bruine kleur die het gezicht niet grauw laat ogen. Ik denk dat deze kleur verschillende huidskleuren en ondertonen zal staan, want hij is vrij neutraal en toch best eye-catching. De lipstick is verrassend genoeg inderdaad erg romig, wat zorgt voor een prettig gevoel op de lippen in plaats van die stroeve droogheid die je wel vaker tegenkomt bij matte lipsticks. De pigmentatie is ook zeker goed, met slechts één veeg komt er een mooie kleur vanaf.

De Matte Revolution lipstick wordt in Nederland in 9 verschillende kleuren, variërend van nude tot donker en fel, verkocht. Er zijn nog twee andere kleuren, maar die worden enkel verkocht op de website van Urban Decay (en zijn helaas niet voor ons beschikbaar). De houdbaarheid van de lipstick vind ik extreem goed, zeker voor een lipstick die zo romig is. Hij trekt niet in de lijntjes maar blijft toch plezierig lang zitten en overleeft zelfs een maaltijd.

ud 2

Om even de beloftes af te gaan. Crèmig en comfortabel op de lippen? Check. Goed pigment? Check. Matte? Check! En dan heb je nog een bonus dat hij lang blijft zitten. Ik ben echt meer dan tevreden over deze lipstick en zit er zelfs aan te denken nog een kleur aan te schaffen nu dat ik weet wat de kwaliteit is. Het is even slikken voor de portomonnee, maar ik draag al een week lang deze kleur gecombineerd met verschillende looks en kleuren – het staat echt overal fijn bij, omdat het zo’n goed combineerbare kleur is. Een aanrader, zeker!

Urban Decay Matte Revolution lipstick €23,70 | Verkrijgbaar bij ICI PARIS XL.

Love,
Kiki.

6 gedachtes over “Review | Urban Decay Matte Revolution lipstick 1993

Geef een reactie

