Een dagje Amsterdam.

(bron foto)

Hoi allemaal! Mijn excuses dat het even stil is geweest deze week. Ik ben namelijk hard aan het blokken voor mijn aankomende examens, die volgende week van start gaan. Daarna pik ik alles weer op en kan ik verder, verder, verderrrr. Wel een leuke dagje wat ik even op mijn kleine stukje internet wil vastleggen is dat ik afgelopen vrijdag naar Amsterdam ben geweest met twee vriendinnen, wat echt super leuk was. Ik kom zelf niet heel vaak in Amsterdam en al helemaal niet met vriendinnen (als je in Brabant woont spring je niet héél snel de trein in naar het noorden).

Het leuke is dat we allemaal bevriend zijn geworden online. Eén van de meiden ken ik inmiddels al zo’n zeven jaar, als het niet meer is, en de ander ook al een aantal jaar maar zag ik vandaag pas voor het eerst. Niet dat dat wat uitmaakte, want we hebben een enorm gezellige dag gehad. Natuurlijk is elkaar voor de eerste keer “in het echt” zien een beetje spannend maar als je al jarenlang contact hebt via verschillende social media en Skype, dan is het al een stuk minder eng.

En nog een leuk voordeel! Alle drie zijn we enorm gek van make-up, en als er één stad is waar je toch wel alles kan krijgen, dan is dat Amsterdam wel. Winkel in, winkel uit. Ik heb zelf bij de MAC counter met Whirl in m’n handen gestaan omdat ik al een tijd op zoek ben naar een bruine lipstick die nog door kan gaan voor nude, maar toch iets extra heeft. Whirl vond ik echter iets te koel bij me staan, het oogde zelfs een beetje grauw… Jammer. Maar, maar! Toen we langs de Ici Paris XL liepen waar een groot bord van Urban Decay voor het raam hing, schoot ik naar binnen om daar een nieuwe liefde te bemachtigen.

20151017_104029

Ik liep vrolijk de winkel uit met de Matte Revolution lipstick in de kleur 1993. Daar komt overigens aankomende week een review van online. 😉 Ik ben er ontzettend blij mee. En ik zal eerlijk zeggen, ik heb mezelf verbaasd met het feit dat dit het enige was aan make-up wat ik heb gekocht. Normaal gezien loop ik met tassen vol weg, maar… Hm, geen idee waarom maar ik had niet het idee dat ik wat meer nodig had. Ik voorspel alvast, over een paar weken denk ik daar anders over.

Na een hoop gewandel en de weg kwijt raken zijn we lekker gaan eten bij Yokiyo, een Koreaans restaurant waar we hadden gereserveerd. Ik ben net als mijn vriendinnen gek van de Koreaanse keuken maar was nog nooit uit eten geweest bij een restaurant. We kozen niet voor het zelf grillen, maar hadden een booth gereserveerd om gezellig te zitten en kregen het eten in mooie schaaltjes geserveerd.

20151016_184510

We hadden een lekkere tafel vol met rijst, eend, kalbi en bulgogi, afgetipt met een assortiment van verschillende groenten en side dishes.

20151016_190212

…En dit was letterlijk 15 minuten later. Needless to say, we hadden enorme honger na een hele dag shoppen en lopen. De serveerster wilde zelfs nog langskomen om te vragen of alles naar wens was, maar toen ze er eenmaal was… Tja, het antwoord was wel duidelijk! Yokiyo is wel echt een enorm lekker en gezellig restaurant. Goed eten, prettige zit ruimtes en vriendelijk personeel. Als je een fan bent van de Koreaanse keuken en in Amsterdam op zoek bent naar een lekker plekje raad ik dit restaurant zeker aan! Voor de fijne prijs (nog een pluspunt) zou ik het zeker niet overslaan.

Met volle buikjes strompelden we terug naar het station en namen we helaas weer afscheid. Het was een enorme gezellige dag en voor mij ook heerlijk om even een break te nemen van al dat studeren. Een frisse neus halen na een aantal uur studeren doe ik wel vaker, maar dit was natuurlijk een stuk leuker!

Love,
Kiki.

2 gedachtes over “Een dagje Amsterdam.

  1. Klinkt als een geslaagde dag! 🙂 Ik ben nog nooit bij Yokiyo geweest (of uberhaupt van gehoord). Gek, als rasechte Amsterdammer, moet ik toch snel eens doen! Ik kijk uit naar je review van de lipstick! 😀

    Liked by 1 persoon

    • Moet je zeker doen! Het was best lastig te vinden moet ik zeggen, je moet een trappetje aflopen en dan kan je naar binnen. Je zou er dus zo voorbij lopen, haha. Maar snel eens doen! 😀

      Like

Geef een reactie

