Review | KIKO Matte Muse lipstick

muse 1

KIKO Milano heeft weer een prachtige limited edition collectie voor ons, namelijk Midnight Siren, een mysterieuze collectie die zich heeft laten inspireren door de kleuren van de nacht. Ik vond de collectie er sowieso al heel tof uit zien (zoals de meeste limited edition collecties van KIKO zijn) maar toch sprong er één product duidelijk voor mij uit. De Matte Muse lipstick. Want ja, lipstick… en dan ook nog eens vloeibaar én matte? Die kon ik niet laten liggen!

Van de 6 kleuren waarin deze vloeibare lipsticks verkrijgbaar zijn, heb ik er twee uitgekozen: 02 Embellished Peony06 Luxury Sangria. Begin je het patroon van nude/roze en donker te zien wanneer ik een nieuwe lipstick uitprobeer? Haha. De kleurkeuze van de lipsticks vind ik wel oké. Hij is niet zeer uitgebreid maar absoluut ook niet beperkt. Voor elk wat wils, zullen we maar zeggen.

Wat mij het meest aansprak van deze lipsticks waren de verpakkingen. Ik vond het er zo snoezig uitzien, je zou bijna denken dat het potjes nagellak zijn! Ik vind ze er mooi uitzien. Ze zijn simpel zonder teveel poespas: een glazen potje waarin de kleur zit, met een metallic glanzende dop. Ze voelen stevig en zelfs een beetje zwaar aan in je hand, dus deze vloeibare lipsticks zullen vast wel tegen een stootje kunnen. Je krijgt 8 ml product in dit leuke, misleidende (grapje, natuurlijk) potje.

muse 3

Dan nog iets waar ik enorm benieuwd naar was: de applicator! Deze sponsapplicator heeft zeker niet de typische vorm die je meestal aantreft bij lipglosses en andere vloeibare lipsticks.

muse 6

Embellished Peony zit meer aan de natuurlijke kant, het is een koele nude-tint met een vleugje roze. Zo’n mooi kleurtje dat elke dag kan en overal wel bij past. Ik vind hem heel lief ogen!

muse 7

Luxury Sangria is daarentegen een echte eyecatcher. In plaats van “veilig” voor een rode kleur te gaan koos ik dit keer wat op de website erg paars leek. In het echt is het meer een bessenkleur, maar hij geeft je look meteen iets heel chique. Ik had verwacht dat hij vlekkerig zou zijn, want dat heb je helaas nou eenmaal vaak met donkere liquid lipsticks. Gelukkig was dat niet zo!

Het effect van beide lipsticks vond ik enorm wauw. Vooral Luxury Sangria, want wat is dat een mooie kleur! Die lijkt me perfect voor het aankomende seizoen. Donker (in het echt donkerder dan op camera!), daring, maar toch nog heel draagbaar (“de 3 D’s” zou een ding moeten zijn).

KIKO belooft geen lange houdbaarheid, enkel een intense kleur die comfortabel en fluweelzacht op je lippen zit. Daar ben ik het mee eens. Voor een matte lipstick vond ik de kleur niet uitdrogend of oncomfortabel. Hij was natuurlijk wel een beetje droog, zoals de meeste matte lipsticks, maar ik zat niet constant de neiging om mijn lippen in te smeren te onderdrukken. De formule van de lipstick is best apart. Je voelt het bijna niet op je lippen zitten wanneer je het product net aanbrengt, en het nog nat is. Het is niet plakkerig of creamy terwijl je wacht tot het droogt. Eenmaal opgedroogd is de kleur prachtig matte. De houdbaarheid van de lipstick is niet subliem, na een hapje eten moest ik hem even bijwerken maar zoals ik al zei, KIKO belooft ook niet dat deze lipstick de hele dag zal houden.

Deze nieuwe sponsapplicator vond ik leuk, maar hij had voor mij niet gehoeven. Je kan je lippen er mooi vorm mee geven, maar door de vorm pak je vrij weinig product mee, waardoor ik vaak even opnieuw in het potje moest “dippen”. Daar is voor de rest niets mis mee, natuurlijk. Het neemt niet weg van de kwaliteit van deze lipstick.

muse 2

Conclusie: yes, yes, yes! Een goedkoop merk dat met een mooie, intense matte lipstick uitkomt maakt me altijd blij. Aangezien het een limited edition is zit ik er toch aan te denken om alvast een back-up (vooral van Luxury Sangria) in te slaan, zeker omdat Fashion Revival (MAC) nu overal uitverkocht is en ik een soortgelijke tint nodig heb, haha!

KIKO Matte Muse lipstick €6,90 | Verkrijgbaar bij KIKO filialen en in de webshop.

Love,
Kiki.

2 gedachtes over “Review | KIKO Matte Muse lipstick

Geef een reactie

