Review | Miss Sporty Studio Colour Quattro Eyeshadow

quattro

Soms rammel je even door je make-up stash en kom je iets tegen waarvan je denkt: “Waarom gebruik ik dit niet meer?”. Ik kwam deze oude geliefde tegen en besloot hem weer eens wat vaker in m’n dagelijkse routine te gebruiken. Vandaag review ik de Miss Sporty Studio Colour Quattro Eyeshadow in de kleur 403 Smoky Brown Eyes!

Ik weet nog goed wanneer ik dit kleine palletje kocht. In Scheveningen, in zo’n goedkope drogist waar alles even nét iets goedkoper was. Toentertijd dacht ik dat dit product zo was afgeprijsd omdat hij uit het assortiment zou gaan, maar blijkbaar is hij nog steeds te koop bij filialen die Miss Sporty verkopen!

quattro 2

Miss Sporty vind ik een heerlijk budgetmerk en daarom maakt de verpakking me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Het palletje is verpakt in een simpel plastic doosje met een doorzichtige bovenkant. De deksel is makkelijk om open- en dicht te klikken. Heel stevig is het niet, maar daar betaal je dan ook niet voor. In mijn make-uptas overleeft hij in ieder geval prima. Er komt ook nog een sponsapplicator bij, maar die ben ik alweer kwijtgeraakt, hihi.

Het palletje verschijnt in vier kleuren in Nederland maar ik had al gezien dat ze in o.a. Engeland wat meer kleuren hebben. Het assortiment in Nederland focust zich op de kleur van de ogen. Er is een palletje voor bruine ogen, groene ogen, blauwe ogen en tenslotte palletje met grijstinten. De laatste heeft geen specifieke naam met betrekking tot oogkleur, maar daar ga ik maar van uit. 403 bevat mooie bruintinten die net wat extra’s hebben, zodat het geen alledaags natuurlijk palletje is. De kleuren spraken me erg aan, omdat er een mooie afwisseling tussen koel en warm in zit.

quattro 1
1 – 2 – 3 – 4

De oogschaduws geven goed pigment af. De lichtste kleur komt niet zo fel naar voren, maar dat kan aan mijn huidskleur liggen en niet aan het pigment. Alle oogschaduws hebben een mooie glans, alleen de highlighter heeft echt duidelijke glitters. De donkerbruine kleur is het matst van allemaal maar ik zou hem alsnog een satin finish geven.

quattro 4

Ik heb 1 gebruikt in de binnenste ooghoek en later op het midden van het ooglid.. 2 ging in de crease als transitiekleur en voor wat warmte en definitie. Vervolgens heb ik 3 aangebracht in de buitenste ooghoek voor wat definitie en contrast, en 4 in alleen de outer V en een beetje in de crease. 3 heb ik ook langs de onderste wimperrand aangebracht.

Voor de kleine prijs die je betaalt krijg je een fijn palletje dat makkelijk te gebruiken is. De oogschaduws blenden makkelijk en passen mooi bij elkaar. Door de verschillende tonen van kleur kan je een hoop kanten op. Het kan worden gebruikt voor een subtiele look, maar ook een mooie smokey eye zoals het palletje eigenlijk voor bedoeld is. Maar die draag ik nu eenmaal niet elke dag naar school, haha. Ik heb dit palletje zeker gemist, wauw! Soms is het echt even de moeite waard om wat oude vertrouwde producten nieuw leven in te blazen.

Miss Sporty Studio Colour Quattro Eyeshadow €3,99 | Verkrijgbaar bij o.a. Etos.

4 gedachtes over “Review | Miss Sporty Studio Colour Quattro Eyeshadow

Geef een reactie

