Review | Estée Lauder Pure Color Envy Sculpting Lipstick

estee 2

Hiep, hiep, hoera! Er was sale bij de parfumerie en ik heb eindelijk die lipstick kunnen scoren waar ik al zo lang mijn oog op had. Emotional is een kleur die ik al langer in bezit had, maar laatst heb ik ook Intense Nude weten te scoren. Vandaag geef ik een review van allebei de kleuren!

De verpakking van de lipsticks vind ik enorm chic ogen. De huls is vierkant, glanzend donkerblauw en heeft gouden accenten. De dop is magnetisch, wat me eerst best onhandig leek maar hij blijkt vrij sterk te zijn. Het is me nog niet overkomen dat de lipsticks in bijvoorbeeld mijn tas open zijn gegaan.

De formule belooft… een hoop! Het rijtje op de officiële website van Estée Lauder is behoorlijk lang, maar kort samengevat: langdurige hydratatie, een volledige dekking en een houdbaarheid van wel zes uur. Ik vind de vorm van de lipsticks vooral erg prettig. De platte zijde maakt het erg makkelijk om je liplijn te volgen. Geen wonder dat ze Sculpting heten, want dat lukt met deze vorm als geen anders.

estee 4

estee

De eerste kleur die ik in bezit had is Emotional. Een hele mooie donkere, diepe rode kleur die zelfs iets bruins weg heeft. Heel chic!

estee 3

estee 1

De tweede kleur is Intense Nude. Op deze kleur ben ik echt verliefd. Het is een iets donkerdere nudekleur die bij zo’n beetje elke look past.

De lipsticks zijn erg romig en ruiken heerlijk. Een beetje chocolade-achtig? Ik kan het niet goed plaatsen, maar het is een prettige geur die niet overheersend is of stoort.

Nu kijk ik bij luxemerken zoals Estée Lauder altijd vrij kritisch naar wat de producten beloven. Je betaalt er immers een flinke smak geld voor en vooral dan vind ik het belangrijk dat de beloftes worden nagekomen. Gelukkig doet Estée Lauder het geweldig bij deze lipsticks: met één veeg over de lippen krijg je de kleur die je wilt hebben. De lipsticks blijven inderdaad erg lang zitten, maar aangezien ik nooit zes uur achter elkaar niets eet of drink moet ik het af en toe wel bijwerken. Dat verloopt heel soepel, het product gaat niet ophopen of lelijk ogen. Ook voelen mijn lippen gehydrateerd en comfortabel aan tijdens het dragen van de lipstick.

estee 5

Ik ben enorm tevreden over deze lipsticks. Vooral Intense Nude pak ik bijna elke dag sinds ik hem heb gekocht (wat inmiddels zo’n drie weken is). Het is een heerlijke alledaagse kleur. Ook Emotional gebruik ik graag, al bewaar ik die het liefst voor gelegenheden die om wat extra va-va-voom vragen. Het is even slikken voor je portemonnee maar de lipsticks zijn het zeker waard, en het wachten op kortingsacties ook!

Estée Lauder Pure Color Envy Sculpting Lipstick €32,00 | Verkrijgbaar bij o.a. Douglas en Ici Paris XL.

Love,
Kiki.

6 gedachtes over “Review | Estée Lauder Pure Color Envy Sculpting Lipstick

Geef een reactie

