Personal | Gezinsuitbreiding!

20150628_214646

Nee, ik ben gelukkig niet bevallen, haha. Vorige week ben ik mijn hart verloren aan het schattigste konijntje wat ik ooit heb gezien. Maak kennis met Ellie! Ellie is een voskonijntje van inmiddels zeven weken oud. Zoals de naam al verraadt is ze een meisje. Is het geen snoesje?

Ik wilde al zo lang een huisdiertje. Eind vorig jaar hebben we afscheid genomen van onze hond die toen al zeker 7 jaar bij ons was. Niet omdat ze ziek of oud was, maar omdat we in een te klein huis woonde voor dat lieve beest (voorheen woonden we op een boerderij met een enorme tuin). We vonden het maar sneu om haar constant binnen te houden, dus hebben we haar aan een lief en beter gezin geschonken waar ze nu heel gelukkig bij is. Als je na zo’n lange tijd opeens geen dier meer om je heen hebt, wordt dat toch wel eenzaam. Een hond wilde mijn moeder niet meer wat ik goed snap, omdat zij dan steeds met “mijn” huisdier zit. Het is lastig met uitlaten hier in de buurt en veel bewegingsvrijheid is er niet. Ook zit ik natuurlijk veel op school en mama werkt, dus een hond was niet ideaal.

Toen begon ik te denken aan een kleiner dier. Een kat vind ik zelf niets. Katten zijn leuk, maar ik irriteer me er al aan dat de katten in de buurt steeds in de voortuin (of soms zelfs in de achtertuin!) rondlopen. Ik vond het niet zo’n fijn idee om dat beestje maar naar buiten te doen wanneer ik weg moest. Toen kwam ik bij knaagdieren. Vroeger heb ik al eens een cavia en een konijntje gehad en toen ging het lampje bij me branden. Een knaagdiertje zou ideaal zijn!

Samen met mijn beste vriendin zijn we op pad gegaan. We zijn wat dierenwinkels langs gegaan om zowel het aanbod aan dieren te bekijken als de prijzen van de benodigdheden (een kooi, voer, zaagsel, noem maar op) te vergelijken. Toen we op een gegeven moment aankwamen bij de Boerenbond was ik meteen verkocht. Daar zat ze dan, al starend naar ons. Op een gegeven moment klom ze tegen het raam op en begon te likken waar mijn vinger was. Dat was voor mij genoeg: zij moest met mij mee naar huis.

20150627_114345

Een week later gaat alles gelukkig goed. Ze moest natuurlijk enorm wennen aan de nieuwe omgeving en ook aan mij. In het begin at ze niet heel goed en ging ze alleen maar voor het hooi, en ook leek drinken een beetje lastig te gaan omdat ze de werking van het flesje niet helemaal begreep. Inmiddels heeft ze dat allemaal onder de knie. Ze eet braaf haar bakje leeg en drinkt een hoop, vooral nu met dit warme weer. Schuw is ze nog wel een beetje. Ze schrikt van plotselinge geluiden die ze voorheen niet om haar heen had, wat heel normaal is voor een konijn. Die zijn immers constant op hun hoede voor roofdieren, daarom verstijft ze soms ook wel eens als ik op de verkeerde manier (van bovenaf dus) naar haar reik. Maar inmiddels komt ze al uit zichzelf naar me toe als ik bij de kooi ga zitten en vindt ze het aaien geen probleem meer. Ik kan haar zelfs oppakken als ik dat voorzichtig doe. Dat vind ik, in slechts een week tijd, al een hele vooruitgang.

20150701_203723

Ik ben echt verliefd. Ze is zo’n schatje, en al vind ik het wel zielig dat ze het zo warm heeft nu, het is zo’n schattig beeld om haar languit in de kooi te zien liggen. Dan duwt ze al haar zaagsel aan de kant om te koelte van het plastic tegen haar buikje te krijgen. Zó ontzettend snoezig!

Heb jij huisdieren? Vertel! Ik ben dol op dieren.

Love,
Kiki.

2 gedachtes over “Personal | Gezinsuitbreiding!

  1. Aaaw, wat ontzettend lief! Ik heb 10 jaar lang een konijn gehad en het is echt een fantastisch leuk huisdier om te hebben. Momenteel heb ik geen huisdier, al zou ik wel graag een kat willen (ik ben een extreem kattenpersoon) al zou een konijn ook weer echt heel erg leuk zijn 🙂 Geniet ervan!

    Like

    • Ze is echt een doetje dus ik geniet er elke dag van, dankje! Ik heb heel lang een kat gehad en af en toe mis ik dat ook wel, hoe gek het ook is. Als je dan een kat neemt kom ik ‘m wel aaien, haha!

      Like

Geef een reactie

