Review | KIKO Infinity Eyeshadow “254 Golden Cream”

kiko 1

Sinds er een KIKO Milano winkel is gevestigd in Nederland, is het gelukkig een stuk makkelijker om de mooie producten van KIKO aan te schaffen. In Parijs was er een enorm filiaal waar ik deze prachtige oogschaduw tegenkwam. Ik was meteen verkocht en laat vandaag de review zien, want niet alleen is het een mooie oogschaduw, hij werkt ook enorm goed als highlighter.
kiko 4

De Infinity Eyeshadows komen in kleine pans die het CLICS systeem van KIKO complimenteren. Ik heb zelf niet zo’n palet en weet dus niet hoe (en of) het werkt, maar het zal vast handiger zijn geweest dan zo’n kleine verpakking. De pan wordt afgesloten met een doorzichtig siliconen dekseltje, zodat niet alles onder de oogschaduw zit. Goed bedacht, maar ik raak hem alsnog vaak kwijt in m’n make-uptasje.

De oogschaduws beloven sterke pigmentatie en onmiddelijk een intense en gelijkmatige kleur. Ook kunnen ze zowel nat als droog worden gebruikt, maar vandaag test ik hem alleen droog.

kiko 2

“Golden Cream” heeft een fijne en zachte textuur. Hij is een beetje poederig, maar niet zo extreem dat alles onder de oogschaduw zit wanneer ik m’n vinger er overheen haal. Met alleen een klein veegje zie je al hoe sterk het pigment is en hoe mooi de glans is, wauw!
kiko 3

Yooo, hallo. Dat ziet er mooi uit. Zoals de naam al verraadt is “Golden Cream” een mooie goudkleur met een prachtige glans. Wanneer het licht er op valt komt de gouden glans pas echt naar voren, wat een mooi en warm effect geeft. Voor de lichte huid vind ik hem heel mooi (hij doet me een beetje denken aan The Balm’s Mary-Lou Manizer, niet?) maar ik denk dat hij bij andere huidskleuren ook heel mooi zal staan — als highlighter dan, als oogschaduw zal hij natuurlijk bij iedereen kunnen worden gebruikt.

Op de foto hieronder heb ik de oogschaduw aangebracht op het wenkbrauwbot en op mijn jukbeenderen. Ook heb ik hem verwerkt in mijn oogmake-up, maar op het ooglid valt hij helaas een beetje weg. In de binnenste ooghoeken straalt hij dan weer wel mooi. Maar waar ik het nu vooral voor gebruik is als highlighter, want het effect dat het geeft op de jukbeenderen en onder de wenkbrauwen is echt wauw.

kiko 5

Ho ho, look at that glow. Ik gebruik deze oogschaduw nu bijna elke dag als highlighter en ik ben er zó blij mee. De glans kan subtiel worden aangebracht maar ook worden opgebouwd voor een intens effect. Echt prachtig. Zeker een aanrader!

KIKO Infinity Eyeshadow €4,90 | Verkrijgbaar bij KIKO, zowel in de winkel als online.

Wat is jouw favoriete highlighter?

Love,
Kiki.

2 gedachtes over “Review | KIKO Infinity Eyeshadow “254 Golden Cream”

Geef een reactie

