Review | MUA Cover & Conceal “Fair”

mua 1

Het is al knap lastig om een concealer te vinden die goed bij een lichte huid past, en dan ook nog één die betaalbaar is. Toen ik deze concealer van MUA, oftewel MakeUp Academy, vond in de kleur Fair werd ik meteen enthousiast. Niet duur, goed licht én vloeibaar — gaat dit hem worden, of toch niet?

mua 2

Het product zit in een vrij typische vloeibare concealer verpakking. Een langwerpig potje van hard plastic met een schroefdop, waarmee je de sponsapplicator in het product dipt. Door het doorzichtige plastic is de kleur goed te zien en kan je ook bijhouden hoeveel je nog over hebt. Het voelt vrij zwaar en stevig, dus ik denk dat hij wel tegen een stootje kan. Ik ga hem natuurlijk niet tegen de muur gooien om dit uit te testen, haha.

mua 3“Lightweight cover-up for imperfections with a smooth flawless finish”. 

mua 4

Het product zelf is best dik. Het is niet zo vloeibaar als de Fit Me concealer van Maybelline, die ik op dit moment veel gebruik. In plaats daarvan is deze concealer vrij romig. De concealer belooft lightweight te zijn, dus ik weet niet goed hoe de substantie en de belofte hand in hand gaan. De kleur zou ik wel in de categorie Fair zetten, ja. Hij is goed licht en heeft een gelige toon, wat goed is om roodheid e.d. te verdoezelen.

Dan is het nu tijd om het product eens even uit te testen. Zijn we allen klaar voor mijn hoofd, ja?

mua 5

Hoppatee. Op de eerste foto heb ik duidelijk niks op m’n gezicht zitten, behalve crème, op de tweede foto enkel een laagje foundation. Ik had best slecht geslapen voor mijn verkoudheid, dus die donkere kringen dienen vandaag als goede proefkonijnen. Hetzelfde geldt voor de overzuiverheden op mijn kin en langs mijn kaak. Ze zijn niet zichtbaar van veraf, maar van dichtbij toch net groot genoeg om opgemerkt te worden. Maar als ze zo minimaal zijn, zullen ze wel bedekt kunnen worden, toch?

Ik stipte de concealer aan onder mijn ogen, langs mijn neusvleugels en op/rond mijn onzuiverheden zoals ik dat normaal gezien altijd doe.

mua 6

… En dit was het uiteindelijke resultaat! Met verschillende belichting, omdat mijn camera het resultaat niet honderd procent oppikte. De concealer deed het namelijk niet zo fantastisch. Als eerste is het een product dat enorm snel droogt, wat je niet zou verwachten van een product dat zo romig is. Tegen de tijd dat ik klaar was met aanstippen en op het blenden over wilde gaan, was de concealer al langs de ‘randjes’ opgedroogd waardoor ik enkele lelijke cirkeltjes bij m’n ogen, neus en kin kreeg. Het blenden op zich verliep al niet soepel. Het product wilde zich maar niet verdelen, waardoor ik het idee keeg dat ik het een beetje aan het ‘wegblenden’ was.

Zoals op de foto te zien is, is er niet enorm veel verschil met concealer op. Mijn donkere kringen schijnen er gewoon doorheen en ook de kleine onzuiverheden die ik had werden niet weggewerkt. Ik merkte niet echt dat ik iets had toegevoegd aan m’n basis omdat het eigenlijk al verdween tijdens het blenden, en ik heb gewoon mijn RT spons gebruikt zoals ik dat altijd doe.

Best jammer, maar dit product wordt ‘m niet voor mij. Hij was zo lekker goedkoop en leek de perfecte kleur te hebben, maar de beloftes die het geeft worden helaas niet nagekomen. Geen smooth flawless finish met hoe snel het opdroogt en zich aan de huid hecht, en geen lightweight cover-up… Nou ja, zó lightweight dat het niet meer zichtbaar is. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

MUA Cover & Conceal “Fair” €2,49 | Verkrijgbaar bij Kruidvat.

Love,
Kiki.

Geef een reactie

