Review | MAC Wash & Dry Bronzing Powder “Matte Bronze”

mac bronze

De MAC Wash & Dry collectie is al een tijdje uit, maar pas recent heb ik één van de producten weten te bemachtigen. Ik was al een tijdje op zoek naar een bronzer die goed bij mijn lichte huid zou passen, en liefst nog eentje die niet te warm was zodat ik er ook een beetje mee kon sculpten. In Parijs raadde een MUA van MAC mij deze bronzer aan en bracht hem aan op mijn huid; ik was meteen verkocht!

mac bronze 3

De Wash & Dry collectie heeft een prachtige verpakking. De glanzende en kleurrijke doosjes in deze collectie doen me meteen denken aan zomers genot. Op het eerste gezicht was ik niet zo enthousiast over de producten in deze vrolijke lijn, niet omdat ze ‘saai’ oogden, maar omdat het niet bepaald de kleuren en producten waren die ik vaak draag (zoals de groene oogschaduw). De verpakking heeft het bekende klik-systeem voor het openen en sluiten van het doosje. Ook is de verpakking lekker stevig, en aangezien er een spiegeltje aan de binnenkant zit, is deze bronzer ideaal om in je tas te gooien voor onderweg.

mac bronze 2Ik heb de kleur Matte Bronze, die vanzelfsprekend mat is. De bronzing powder komt ook nog in de kleur Refined Golden uit, die een zachte glans en een warmere kleur heeft. Beide kleuren zitten ook in het vaste assortiment. De poeder wordt als volgt beschreven door MAC:

Switch van koel naar warm met de Bronzing Powder in zacht goud met parelmoer of brons met een matte finish. Dit subtiel getinte poeder geeft de huid een transparante, natuurlijke kleur en highlights. Ideaal om een huidteint te accentueren of te versterken. Draagt zorg voor de huid en is ontwikkeld om gemakkelijk op elk huidtype aan te brengen.

De kleur van de bronzer is vrij licht, al lijkt het in de verpakking veel donkerder en warmer. Ik weet nog dat ik een beetje nerveus was terwijl de MUA het bij me aanbracht. Hoe vaak ze haar kwast wel niet terug in de poeder dipte! Het resultaat was uiteindelijk erg natuurlijk en zacht, precies waar ik naar op zoek was. De kleur is makkelijk uit te blenden en op te bouwen als je voor een sterker resultaat wilt gaan, maar als je op zoek bent naar een subtiele, natuurlijke kleur is dit niet nodig.

20150614_120729

Zoals je aan de swatches hierboven ziet, is de bronzer niet compleet mat. In het licht lijkt hij wel een lichte glans te hebben, mits hij sterk is aangezet, ik heb namelijk de swatches links en rechts wat sterker aangezet om het maximale effect te laten zien. Toch stoort deze zachte glans mij niet wanneer het is aangebracht op mijn gezicht. De middelste swatch, de lichtste van allemaal, is ook het meest subtiel qua glans.

20150530_135012

Ik ben echt dol op deze bronzer. Hij geeft een op een hele subtiele en natuurlijke manier diepte aan mijn gezicht, zonder dat hij te assig is of juist te oranje. Al is hij een beetje aan de prijzige kant (maar ja, het is MAC), heb ik er al veel profijt van gehad. Ik pak hem er elke dag bij en gebruik hem met veel liefde. Hij kan zowel gebruikt worden voor contouren als voor bronzen en ik vind hem perfect voor de lichte huid. Ik zou hem zeker aanraden als deze review je aanspreekt!

Wash & Dry Bronzing Powder: €33,00 | Onder andere verkrijgbaar bij http://www.maccosmetics.nl/.

Love,
Kiki.

P.S: Ik ben nu ook te vinden op BlogLovin! 

8 gedachtes over “Review | MAC Wash & Dry Bronzing Powder “Matte Bronze”

  1. Ik hoor erg veel goeds over deze bronzer! Hij lijkt erg goed bij je huid te passen. En stiekem vind ik de glans ook wel mooi 🙂 Fijn dat hij goed werkt voor jou! Ik heb je ook meteen gevolgd op Bloglovin’!

    Liked by 1 persoon

    • Dankje! De glans is ook heel mooi zolang hij subtiel blijft. Ik weet alleen niet of MAC een variant hiervan heeft die in het vaste assortiment zit, maar het doosje zo is ook wel heel vrolijk. 😊 Ik zag het, ik heb je al terug gevolgd!

      Like

    • Ik ken de struggle, haha. Ik zou graag zoveel meer van ze in m’n stash hebben, maar dat zit er nu eenmaal niet altijd in.. Gelukkig geeft investeren in zo’n pracht product net zo veel voldoening!

      Like

Geef een reactie

