Personal | Oui oui, Paris.

 20150507_162532

Ik ben terug van weggeweest en heb besloten om mijn blog in het Nederlands voort te zetten. Ik heb er een tijdje over nagedacht, want tweetalig zijn is niet zo heel makkelijk als het gaat om mezelf uitdrukken. Aangezien het grotendeel van het internet zich in het Engels afspeelt, heb ik in de loop van de jaren een hoor woorden en termen opgepikt waar ik nog geen passend alternatief voor heb gevonden in mijn eigen taaltje. Natuurlijk zijn er vertalingen en een hoop synoniemen, maar toch niet echt dat ene woord dat het precies op dezelfde manier omschrijft. Maar goed, we gaan dit gewoon een kans geven en mocht ik in de knoop raken met mijn eigen woordenschat, dan butcher ik gewoon lekker de taal voor m’n eigen gemak (zie je, ik doe het nu al). Ik heb wel een hoop te vertellen, te beginnen met mijn eerste echte vakantie!

In de meivakantie ben ik met mijn beste vriendin naar Parijs gegaan. Het was heel spannend, want het was de eerste keer dat ik écht op vakantie ging met iemand. Ik was met haar al eerder eens naar het buitenland gegaan voor concerten, Duitsland om precies te zijn, maar dat was even op en neer en terug naar huis. Nu verbleven we drie daagjes in de romantische hoofdstad van Frankrijk.

We vertrokken met de trein vanuit Roosendaal en reisden via Brussel, waar we aardig wat overstaptijd hadden. Veel te beleven was er echter niet, want een half uur gaat toch best snel om als je van perrons moet wisselen en ook nog de tijd moet vinden om even te stressen. Uiteindelijk hadden we niks waar we ons zorgen om moesten maken. De treinreis verliep soepel en binnen ongeveer drie uurtjes stonden we dan in Parijs. We verbleven er drie daagjes, maar eigenlijk is dat niet genoeg. We hebben elke dag veel gedaan en hebben ook veel gezien maar helaas niet alles. Misschien zou een (werk)weekje beter uitkomen voor iemand die alle bezienswaardigheden wilt bewonderen. Natuurlijk hebben we wel de Eiffeltoren gezien, de Sacré-Coeur bezocht en over de Champs-Élysées gelopen.

… Waar natuurlijk een enorme Sephora was. Aangezien we allebei enorm gek zijn van beauty, sprongen we daar meteen naar binnen. Ik keek m’n ogen uit. Echt hoor. Het was de eerste keer in m’n leven dat ik een stap in die winkel zette, en het was wel een beetje benauwend, hoor. Natuurlijk was het enorm druk, wat logisch is met die locatie, maar het was ook zo groot! Ik heb een aantal mooie aankoopjes gedaan (en een leuk kadootje van m’n vriendin gekregen, toen alvast voor mijn verjaardag) waar ik graag nog wat over wil schrijven in de loop van de tijd.

Parijs was prachtig, en ik zou graag snel terug willen om de stad nog verder te ontdekken. Misschien gaan we samen weer een keer, of misschien ga ik wel met iemand anders. Het is in ieder geval een aanrader voor iedereen!

Love,
Kiki

Geef een reactie

